is sex net als eten en drinken een basisbehoefte???

Toegevoegd na 43 minuten:
ik bedoel ook eigenlijk van, symbolisch gezien voor mensen ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6.9K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou ik weet het niet zo heel goed maar kinderen kunnen het toch wel lang zonder he? 
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nou ik zou niet 3x per dag gaan lopen sexen en je maaltijd overslaan, gaat niet lang goed en zal op een gegeven moment de dood tot gevolg hebben!!! maaltijden eten 3x per dag en de sex overslaan is niet dodelijk. sommigen snappen het niet en wisselen alles af, zowel variatie bij de sex als variatie bij de maaltijden, of vergelijken sex met maaltijden.
een uitspraak die je dán kan horen is' jij eet toch ook niet elke dag boerenkool?' en het gaat niet eens over het eten wat op tafel staat!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je gaat dood na een tijdje geen eten en drinken..gelukkig is een tijd geen sex geen doodsoorzaak ;)

Antwoorden (14)

Voor het behoud van de soort zijn zowel eten en drinken alsook sex essentieel! Dus basisbehoefte!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het behoudt van de soort is geen basisbehoefte van een individu.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik denk dat het een persoonlijke opvatting is Widar, en ik hóóp dat het ook een persoonlijke opvatting is anders hobbelen heel veel mensen a.s maandag naar de dokter waarschijnlijk met de vraag of ze wel normaal zijn :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedoel je mijn opvatting of die van jammerrr?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
shoot, die van jammerrrrrr, sorry
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha fijn, dat scheelt me weer een redevoering ;)
Voor sommigen wel maar voor de meeste mensen niet die willen een kind of testen het uit
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor de mens als soort uiteindelijk wel.
Voor de mens als persoon niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je bedoelt dat de mensheid dan uitsterft ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, als niemand meer ooit kindjes maakt
dan sterft de wereld een keer uit.
Hoewel........kunstmatige inseminatie kan natuurlijk ook. Dus: seks is eigenlijk nergens voor nodig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha, sterk! +1
Nee . Ik heb jaren op 'n onbewoond eiland gezeten . Als er 'n vlot aan kwam drijven met 'n dame met de verkeerde maten , verstopte ik me in 'n holle boom . Of ze moest 'n stokbrood onder haar arm hebben .Dan begon ik met m'n onderbroek te zwaaien . Want de eetbehoefte was basis !!!

Toegevoegd na 1 dag:
Ik begon ook met ondergoed te zwaaien als ik zag dat ze 'n dier uit zee gered had . Zie bij de reacties .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
LOL !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hahahha:D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
IEKS!!!
jeetje wat een avondtuur!!!!
maareh.....ik hoop niet dat je nu weer in de bewoonde wereld een vrouw eerst een rotschop geeft om de eekhoorntjes weg te jagen???
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eucalypje , ik ben de grootste dierenvriend van Nederland en omstreken . Toen ik voorheen 'n manege had waardoor ik veel met dierenartsen in contact kwam , bracht de dierenbescherming en de dierenartsen mij vogeltjes die uit het nest gevallen of gegooid waren . Ik bracht ze groot ,tot ze klaar waren voor het echte leven . M'n grote kooien stonden bij de stallen . Ik heb kooien moeten kopen met wieltjes , omdat sommige vogels alleen maar bij Papa wilde zijn . Ik reed de kooien dan in m'n huis 'savonds . Mijn poezen deden de vogels niets . Integendeel .Toen een van m'n kraaien ,die nooit meer vliegen kon door 'n buizerd aangevallen werd , heeft een van m'n poezen hem gered . Een grote kraai was rijp voor het buitenleven . Ik maakte de kooi open , hij bleef wel 'n half uur in het open luikje en ik sprak met hem , en hij maakte lieve geluidjes tegen Papa . En nu komt het : hij ging op m'n schouder zitten , en ik zei allerlei troetelwoordjes tegen hem . Hij nam met z'n enorme snavel mijn ooghaartjes , en ging ze poetsen . HEEL voorzichtig en lief . Zo voorzichtig zou ik het zelf niet kunnen. Ik zei lieve woordjes . Hij ging op m'n andere schouder zitten , en deed m'n andere oog .Ik heb het wel gefilmd toen hij in de kooi-opening zat , maar helaas m'n camera niet op statief gezet .Ik zou dit graag op Youtube gezet hebben , om mensen te laten zien hoe lief kraaien zijn. Ik kan nog uren doorgaan . Al m'n kraaien en kauwtjes waren allemaal stout . Zij gingen op de deurkruk van het gastenverblijf zitten en modderden net zo lang tot ze de sleutel uit het slot hadden gepeuterd . Omdat ik dan altijd met het asyl dreigde , legden ze hem altijd wel op het dak van m'n auto. Nu stop ik echt . Ik smelt als ik naar jouw foto kijk . Ik denk dat jij ook Heeel lief voor dieren bent .
een basisbehoefte is iets wat je nodig hebt om "gezond" te kunnen leven. sex hoort daar zeker niet bij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vraag me af of dit wel waar is, voor wat betreft geestelijke gezondheid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is in mijn volwassen leven genoeg tijd voorbij gegaan zonder dat ik sex had, maar daar ben ik niet geestelijk ongezonder van geworden hoor. Ik durf in mijn persoonlijke geval zelfs het tegendeel wel te beweren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
tjakka!!!
duidelijker kan het niet toch Widar!
nee, je kunt er wel erg naar gaan verlangen, zeker als je seksverslaafd bent, maar je gaat er echt niet dood van als je het een lange tijd niet hebt, met eten en drinken is dat wel het geval.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee je kunt leven zonder, alleen eten drinken en zuurstof zijn basisbehoeftes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Basisbehoefte wel zo i zo voor de mensheid.

Een "levensbehoefte" is het niet alhoewel de meeste mensen na een tijdje onthouding toch echt "de hand aan zichzelf slaan"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik denk het niet. want kinderen leven wel op eten en drinken en niet op sex. en sommige mensen hebben nooi of bijna nooit sex.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat hangt af van mens tot mens, sommigen hebben meer seks nodig dan anderen. Dus bij sommige mensen is dat een basisbehoefte. Er zijn ook mensen die daar helemaal geen behoefte aan hebben;
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee. want je kan gemakkelijk overleven zonder sex en zonder eten en drinken niet.. dus ik zou het niet als basis behoefte zien.. ik heb ook nog gehoord dat iemand is gestorven aan geen sex.. terwijl er wel mensen sterven aan uitdroging en uithongering
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Google eens op: pyramide van Maslow, hij komt uit de tijd van Freud als ik me goes herinner, en ziet eten, drinken en sex als basisbehoefte (drang naar voortplanten)
Gewaardeerde fylosoof en in bijna elk HBO boek ( opleidingen die ookaar iets met mensen te maken hebben) te vinden...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sex is een secondaire levensbehoefte in tegenstelling tot eten en drinken, dat zijn primaire levensbehoeften.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zie hier de behoeftenpiramide van maslow ;)
Van onder naar boven. Zonder de onderste, bereik je niet de volgende trap. Dit zijn de dingen die als belangrijk worden gezien in het leven.

Toegevoegd na 1 minuut:
Maar je kan zonder seks, niet zonder eten, drinken, slaap en zuurstof.